Nije u šoldima sve
Kad male europske kinematografije snime izvanredne filmove za (samo) skromne budžete - Opaki danski triler Zemlja tame i snažna bugarska satira Slava u hrvatskim kinima!
Bugarsku i Dansku žulja isti kamenčić u cipelama – može li se stati na kraj velikim igračima koji za svoje ciljeve 'gaze' sve pred sobom? Mora li baš uvijek mali, običan čovjek biti žrtveno janje? Jedna se prostire na Zapadu, druga se vuče prema Istoku. U jednoj i drugoj izlazi sunce, ali svaka ima i svoj mrak. U Zemlji tame to je kriminalno podzemlje Kopenhagena, a u Slavi korupcijski lanac moćnih tvrtki. Cilj opravdava sredstva, naravno, a do njih i preko mrtvih. Poznato, zar ne? Zemlja tame (Underverden, Darkland) ove je godine u Danskoj potukla sve rekorde gledanosti, a šuška se i da je najpotentniji danski kandidat za Oscara. „Ovo je najimpresivniji danski triler od Pushera“, „Ovo je je nešto sasvim novo u danskoj kinematografiji. I WOW je“, „Jedan od najboljih filmova 2017., ako ne i najbolji“, 'tepaju' mu oduševljeni Danci. Režirao ga je Fenar Ahmad, koji je u 'elegantnu' Dansku stigao kao irački izbjeglica, odakle vjerojatno i mračne teme. Zovu ga redateljem u usponu, iza sebe već ima uspješan kratkiš Megaheavy, 2010. prikazan na Berlinaleu u programu Berlinska generacija i laureatiziran od znamenite Danske akademije, kao i dugometražni prvijenac Flow iz 2014., koji je bio u glavnom programu London film festivala. Kritičarska pera hvale Ahmadovu 'snažnu filmsku viziju' i 'izražen osjećaj za vizualno', kao i talent da iz posve skromnog budžeta i produkcijskih uvjeta iznese i više nego dobar film, dostojan pažnje i gledatelja željnih stvarnosnih trilera i filmske profi scene. Iskustvo kako spasiti vlastitog brata koji je upao u nevolje, priznao je Fenar, 'ostrugao' je s vlastite kože i ispleo 'scenarij'. Stoga ne čudi što je glavni protagonist filma Zaid lijepo situiran liječnik koji živi 'europski san', a glumi ga Dar Salim (Exodus, Igre prijestolja), koji se za zahtjevnu ulogu podjednako pripremao u ringu kickboxinga i operacijskim salama kardiokirurga. Iz njegova ga 'života u raju' usred noći prene brat 'crnaovca' koji od njega, iz dubokog očaja i straha pred smrti, traži novac. Zaid nema milosti prema problematičnom bratu, koji je već nakon nekoliko dana pronađen brutalno ubijen. Kako ga žestoko udara grižnja savjesti, Zaid kreće u osvetu, obračun s zloglasnim bandama kopenhageškog podzemlja, i to sve dok život svoje obitelji ne stavi na koncu, a sebe u dvojbu je li cijena osvete rođenog brata ipak previsoka? Satiričnu dramu Slava, koja je nagrađena na Locarno film festivalu, potpisuje bugarski redateljski tandem Kristina Grozeva i Petar Valchanov, koji su međunarodnu pažnju privukli svojim nagrađivanim dugometražnim debijem Lekcija (Lesson) iz 2014., koji je bio prikazan na Toronto film festivalu i San Sebastianu te nominiran za nagradu LUX Europskog parlamenta. Dokumentarni realizam- naturalizam koji je istodobno i fluidan i zagasit te gusta drama s inteligentnim crescendom intenziteta, uglavnom napete 'igre mačke i miša' glumaca Stefana Denolyubova i Margite Gosheve, kritičarska zajednica opisuje neobično moćnim te nesvakidašnjim u suvremenoj kinematografiji. Bio je jedan sasvim običan dan, a Tsanko Petrov, radnik na željeznici u Bugarskoj, doživio je nešto nevjerojatnije od ukazivanje Gospe same. Pred njegovim je očima zalepršalo jato novčanica, bugarskih leva. Iznenađenje je zamijenio šok, a šok dvojba – što sad, uzeti ih i pobjeći ili nazvati policiju i vratiti ih? Shakespearovsko pitanje biti ili ne biti, Petrov je odlučio ostati pošten čovjek. Iako je prvotno nagrađen lijepim, skupim satom i glađenjem obraza kako je uzoriti građanin svoje domovine, stvari su se ekspresno okrenule naglavačke. (Za)smetao je Juliji Staikovoj, voditeljici odjela za odnose s javnošću u Ministarstvu prometa, koja ga (i njegov slučaj) koristi kako bi se izmaknula korupcijskom skandalu. U tom sumanutom kaosu, Tsanko ne samo da (p)ostaje žrtvom kaosa birokracije, već se mora svojski boriti da vrati svoj stari, a najvažnije, i svoje ljudsko dostojanstvo... Nije u šoldima sve, no ova su dva filmska naslova vrijedna užitka mraka kinodvorane i velikog platna, pa čak i ulaznice koju treba p(l)atiti.
Suđenje Ivani Orleanskoj
The Trial of Joan of Arc Žanr Drama, Religiozni, Povijesni Redatelj Robert BressonTwin Peaks: Vatro, hodaj sa mnom
Twin Peaks: Fire Walk with Me Žanr Horor, Misterija Redatelj David LynchAline - glas ljubavi
Aline - The Voice of Love Žanr Komedija, Drama, Glazbeni, Biografski Redatelj Valerie LemercierSeks fantazije
Fantasies Žanr Komedija, Drama, Romantika Redatelj David Foenkinos, Stephane FoenkinosMOVIEMIX je mjesto okupljanja svih istinskih filmofila!
Smijte se. Plačite. Vrištite. Drhtite.
Filmski kanal koji ima sve – blockbustere, oskarovce, dokumentarce, klasike!
Najbolji dokumentarni filmovi na jednom mjestu!
Karlovačka cesta 4F, Zagreb
Tel. 01 619 2212 / 619 2203
Fax. 01 619 22 05
email. info@discoveryfilm.hr